10 mars 2016  ·  Regulatorisk information

Cantargia säkerställer nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 1

Cantargia AB (”Cantargia”) meddelar att bolaget på förhand säkerställt nyttjandet avseende teckningsoptioner av serie TO 1 motsvarande 100 procent.

Det finns 592 098 utestående teckningsoptioner av serie TO 1, vilka utgavs i samband med en kvittningsemission i oktober 2014 och vars nyttjandeperiod infaller under perioden 23 mars – 13 april 2016. Bolaget har på förhand säkerställt teckning och likvid för 100 procent av teckningsoptionerna av serie TO 1. Detta innebär att Cantargia tillförs cirka 4,5 MSEK före emissionskostnader.

”Att vi redan på förhand kan säkerställa nyttjande av teckningsoptionerna är ett kvitto på att Cantargia har investerare som har en stark tro på bolaget. Kapitaltillförseln kommer att bidra till de fortsatta förberedelserna inför den kliniska fas I/IIa-studien vi planerar att inleda i slutet av året”, säger Göran Forsberg, VD.

Det finns även 4 350 000 utestående teckningsoptioner av serie TO3, vilka handlas på Nasdaq First North i Stockholm. Nyttjandeperioden för teckningsoptioner av serie TO 3 infaller samtidigt som den för teckningsoptioner av serie TO 1, det vill säga under perioden 23 mars – 13 april 2016. Teckningsoptionsinnehavare äger rätt att för varje teckningsoption teckna en ny aktie i Cantargia till en teckningskurs om 7,60 SEK per aktie. Vid fullt nyttjande av teckningsoptioner av serie TO 3 tillförs Cantargia cirka 33,1 MSEK före emissionskostnader.

Härutöver finns utestående teckningsoptioner av serie TO 2 och TO 4, vars nyttjandeperiod infaller under hösten 2016.

pdf.png wkr0006.pdf