30 apr. 2019  ·  Regulatorisk information

Cantargia publicerar årsredovisning för räkenskapsåret 2018

Cantargia AB:s årsredovisning för räkenskapsåret 2018 finns nu tillgänglig på bolagets hemsida (www.cantargia.com) och på bolagets kontor med adress Scheelevägen 2, Medicon Village i Lund.

Denna information är sådan som Cantargia är skyldigt att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 april 2019 kl. 12.30 CET.

Cantargia AB (publ), reg.no. 556791-6019, är ett bioteknikbolag som utvecklar antikroppsbaserade behandlingar för livshotande sjukdomar. Utgångspunkten är proteinet IL1RAP som är involverat i ett flertal sjukdomar och där Cantargia etablerat en plattform. Huvudprojektet, antikroppen CAN04 (nidanilimab), studeras i den kliniska fas I/IIa-studien CANFOUR med primärt fokus mot icke-småcellig lungcancer och bukspottkörtelcancer. Studien genomförs som både monoterapi och kombinationsterapi. Cantargias andra projekt, CANxx, är i forskningsfas med målet att utveckla en IL1RAP bindande antikropp optimerad för behandling av autoimmuna och inflammatoriska sjukdomar.

Cantargia är listat på Nasdaq Stockholm (ticker: CANTA). Mer information om Cantargia finns att tillgå via http://www.cantargia.com.

Pressmeddelande_Cantargia_Årsrapport_(sv)_final.pdf