19 sep. 2018  ·  Regulatorisk information

Cantargia offentliggör prospekt i samband med listbytet till Nasdaq Stockholms huvudmarknad

Den 13 september 2018 meddelade Cantargia AB (publ) (”Cantargia” eller ”Bolaget”) att Nasdaq Stockholms bolagskommitté godkänt att Bolagets aktier tas upp till handel på Nasdaq Stockholms huvudmarknad.

Prospektet som upprättats i samband med listbytet finns nu tillgängligt på Cantargia’s webbplats, www.cantargia.com, och kan även beställas via telefon +46 (0)46-275 62 60

Första dag för handel på huvudmarknaden är den 25 september 2018. Sista dag för handel på Nasdaq First North Premier är den 24 september 2018. Aktieägare i Bolaget behöver inte vidta några åtgärder i samband med listbytet.

Cantargia AB (publ), reg.no. 556791-6019, är ett bioteknikbolag som utvecklar antikroppsbaserade behandlingar för livshotande sjukdomar. Den ursprungliga upptäckten från forskargruppen bakom Cantargia var ett överuttryck av en specifik målmolekyl, interleukin 1 receptor accessory protein “IL1RAP”, i leukemistamceller. Senare forskning har även identifierat IL1RAP i ett stort antal andra cancerformer. Huvudprojektet, antikroppen CAN04 (nidanilimab) riktad mot IL1RAP, studeras i den kliniska fas I/IIa-studien CANFOUR med primärt fokus mot icke-småcellig lungcancer and bukspottkörtelcancer. CAN04 (nidanilimab) fungerar på två olika sätt; den blockerar IL1RAP-s funktion samtidigt som den stimulerar immunförsvaret att avdöda tumörceller. Cantargias andra projekt är i forskningsfas med målet att utveckla en IL1RAP bindande antikropp optimerad för behandling av autoimmuna och inflammatoriska sjukdomar.

Cantargia är listat på Nasdaq Stockholm First North Premier (ticker: CANTA). Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser. Mer information om Cantargia finns att tillgå via http://www.cantargia.com.