27 sep. 2016  ·  Regulatorisk information

Idag inleds nyttjandeperiodenför Cantargias teckningsoptioner av serie TO 4

Idag,
den 27 september 2016, inleds nyttjandeperioden för de teckningsoptioner av
serie TO 4 som emitterades i samband med Cantargia AB:s (”Cantargia”)
listningsemission. Nyttjandeperioden pågår till och med den 18 oktober 2016.
Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att för varje teckningsoption teckna
en ny aktie i Cantargia till en kurs om 7,60 SEK per aktie. Om samtliga
teckningsoptioner av serie TO 4 nyttjas tillförs bolaget cirka 22 MSEK före
emissionskostnader.

”Teckningsoptionerna av serie TO 4 är den sista delen av den kapitaliseringsrunda vi inledde under 2015 inför vår notering på Nasdaq Stockholm First North. Cantargia befinner sig i slutfasen inför start av vår första kliniska prövning. Vi känner stor entusiasm inför denna milstolpe i utvecklingen av CAN04”, säger Göran Forsberg, VD i Cantargia.

Sammanfattande villkor för teckningsoptioner av serie TO 4

Teckningstid: 27 september – 18 oktober 2016 (genom samtidig kontant betalning senast klockan 15.00 den 18 oktober 2016).
Antal utestående teckningsoptioner: 2 900 000 teckningsoptioner av serie TO 4.
Teckningskurs: Innehavaren av teckningsoptioner äger rätt att för varje teckningsoption teckna en ny aktie i Cantargia till en kurs om 7,60 SEK per aktie.
Emissionsvolym: Vid fullt nyttjande av samtliga teckningsoptioner tillförs Cantargia cirka 22 MSEK före emissionskostnader om cirka 1 MSEK.
Sista dag för handel med teckningsoptioner: 14 oktober 2016.
Värdering i aktuellt erbjudande: Cirka 134 MSEK (pre-money).

Fullständiga villkor för teckningsoptioner av serie TO 4, teaser samt anmälningssedel finns tillgängliga på Cantargias hemsida (www.cantargia.com). I dessa dokument finns ytterligare information om teckningsoptioner av serie TO 4 samt utförliga förklaringar till hur direkt- respektive förvaltarregistrerade optionsinnehavare går tillväga för att nyttja teckningsoptionerna. Teaser och anmälningssedel finns även tillgängliga på Sedermera Fondkommissions hemsida (www.sedermera.se).

Notera att teckningsoptioner måste nyttjas senast den 18 oktober 2016 eller avyttras senast den 14 oktober 2016, om de inte ska förfalla. För att dina teckningsoptioner inte ska förfalla krävs att du aktivt tecknar aktier alternativt säljer dina teckningsoptioner.

För frågor med anledning av teckningsoptioner av serie TO 4, vänligen kontakta:

Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission

Denna information är sådan information som Cantargia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 september 2016 kl.08.30.

pdf.png wkr0006.pdf