24 okt. 2016  ·  Regulatorisk information

Cantargia tillförs cirka 24,6 MSEK genom nyttjande av optioner

Nyttjandeperioden för Cantargia AB:s (”Cantargia”) onoterade teckningsoptioner av serie TO 2 och noterade teckningsoptioner av serie TO 4 avslutades den 18 oktober 2016. Totalt nyttjades 3 237 816 teckningsoptioner av de båda serierna, motsvarande en teckningsgrad över 98 procent. Genom nyttjandet tillförs Cantargia cirka 24,6 MSEK före emissionskostnader.

Teckningsoptioner av serie TO 2 utgavs i samband med en kvittningsemission som genomfördes i oktober 2014 och teckningsoptioner av serie TO 4 emitterades i samband med bolagets listningsemission i mars 2015. Totalt nyttjades 394 688 teckningsoptioner av serie TO 2 och 2 843 128 teckningsoptioner av serie TO 4, vilket innebär att 3 237 816 nya aktier registreras hos Bolagsverket. Cantargia tillförs därmed cirka 24,6 MSEK före emissionskostnader. Antalet aktier i Cantargia kommer efter registrering hos Bolagsverket att uppgå till 20 917 200 stycken och aktiekapitalet kommer att uppgå till 1 673 376 SEK.

”Vi är självklart mycket glada för det starka förtroendet våra ägare visat oss under denna teckningsperiod”, säger Göran Forsberg, VD. ”Det är oerhört stimulerande att det finns ett stort intresse för en intensifierad satsning av våra program.”

För frågor med anledning av teckningsoptioner av serie TO 2 och TO 4, vänligen kontakta:
Sedermera Fondkommission
E-post: info@sedermera.se

Certified Adviser: Sedermera Fondkommission

Denna information är sådan information som Cantargia är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 oktober 2016 kl. 08.30.