9 jan. 2018  ·  Regulatorisk information

Cantargia: Sista dag för handel med BTA

Sista dag för handel i Cantargia AB:s (”Cantargia”) BTA (betald tecknad aktie) är den 11 januari 2018 och de nya aktierna är beräknade att bokas ut på respektive aktieägares VP-konto/depå den 17 januari 2018.

Rådgivare

Finansiell rådgivare till Cantargia i samband med företrädesemissionen är Erik Penser Bank. Legal rådgivare till Bolaget är Advokatfirman Vinge.

För ytterligare information, kontakta:

Cantargia AB (publ), reg.no. 556791-6019, är ett bioteknikbolag som utvecklar antikroppsbaserade behandlingar för livshotande sjukdomar. Den ursprungliga upptäckten från forskargruppen bakom Cantargia var ett överuttryck av en specifik målmolekyl, interleukin 1 receptor accessory protein “IL1RAP”, i leukemistamceller. Senare forskning har även identifierat IL1RAP i ett stort antal andra cancerformer. Huvudprojektet, antikroppen CAN04 riktad mot IL1RAP, studeras i den kliniska fas I/IIa-studien CANFOUR med primärt fokus mot icke-småcellig lungcancer and bukspottkörtelcancer. CAN04 fungerar på två olika sätt; den blockerar IL1RAP-s funktion samtidigt som den stimulerar immunförsvaret att avdöda tumörceller. Cantargias andra projekt är i forskningsfas med målet att utveckla en IL1RAP bindande antikropp optimerad för behandling av autoimmuna och inflammatoriska sjukdomar.

Cantargia är listat på Nasdaq Stockholm First North (ticker: CANTA). Sedermera Fondkommission är bolagets Certified Adviser. Mer information om Cantargia finns att tillgå via http://www.cantargia.com.